Wednesday 9 July 2014

Yusuf Taiyoob Kota Damansara - Hajat Tak Kesampaian...

Salam 11 Ramadhan..

Allah sudah hari ke-11 ye..
Adakah matlamat Ramdahan kali ni telah tercapai atau masih sama aje macam bulan-bulan terdahulu?
Jom muhasabah diri :)

Okay, 
Bukan nak bagi tazkirah Ramadhan pun entri ni. Just nak share lawatan ke gudang Yusuf Taiyyob minggu terakhir sebelum Ramadhan yang lepas (25 Jun 2014).

Kurma Yusuf Taiyoob
Kenapa lawatan? Sebab tak tercapai hajat beli kurma yang diidamkan huhuu... 

Saya berhajat nak beli Kurma Mariami Natural sama macam yang saya beli tahun lepas [klik sini]. Tapi nampaknya jenis tu dah tak dijual dah.. Sebab saya call Yuta tadi, memang diberitahu yang ada hanya Mariami Prima dan Mariami Jumbo sahaja.. :(

Add caption

Memang apa yang saya perhatikan banyak jenis kurma baru yang terpamer kat almari pameran tu.. Pelanggan yang datang pun memang ramai sungguh.  Nak ambil gambar kurma di display cabinet pun susah sebab ramai pula yang berkumpul depan tu untuk ambil gambar.. 

Disebabkan kekangan masa nak berkejar untuk hantar bos ke aiport lepas zuhur tu, masing-masing balik dengan tangan kosong.

Saya tanya adik kat kaunter tu, katanya apa yang ada kat display cabinet tu la sahaja yang ada stok buat masa tu. Silap saya juga dah nak masuk Ramadhan baru nak beli. Sedangkan tahun-tahun sebelum ni awal Syaaban dah borong dulu sebab takut kehabisan jenis kurma yang diminati.

Dan kalau dari segi harga, memang saya perasan setiap tahun Yusuf Taiyoob akan naikkan harga.  Jadi tak perlu terkejut :D

Kurma Mabroom & Safawi


Pelbagai jenis kismis
  
Kurma siap pek dalam kotak kecil - sesuai untuk hadiah
 Selain kurma, ada juga dijual pelbagai jenis kismis, figs (buah tin kan?), kekacang macam pistachio, apricot kering dan lain-lain.





Produk terbaru Yuta yang baru kali pertama saya tengok adalah pes-pes, serbuk perencah dan jeruk untuk makanan arab macam serbuk Ayam Tandoori Masala dan pelbagai yang lain.  Tak pernah dengar pun ada. 


Pelbagai pes, pickles..

 Ada juga cuka kurma, pati delima, minyak zaiton dan lain-lain.. Ni pun semua macam produk baru je..

Minyak zaitun, cuka kurma, pati delima etc
 Geng-geng UKPIUB ni masing-masing tertarik nak beli chocodate tapi masing-masing dok berkira-kira juga hihii... sudahnya tak beli jugak.. :)

khusyuk membelek chocodate :)
Saya pun belum lagi membeli tahun ni sebab kononnya nak tunggu juga Kurma Mariami Natural ada stok tapi nampak gayanya terpaksa pergi beli apa yang ada aje lah...

Stok untuk makan sendiri bersahur dan berbuka masih ada banyak lagi.. Ni beli sebab nak bagi orang lain je :)

Macam mana nak pergi gudang Yusuf Taiyoob di Kota Damansara ni?
Actually saya dah share kan di entri lepas [klik sini]

Tapi since saya pernah dapat mesej bertanyakan waktu operasinya, saya dah call untuk dapatkan maklumat..

Waktu Operasi Yusuf Taiyoob Kota Damansara
Isnin - Jumaat 8.30 pagi - 5.30 petang
Sabtu - 9.00 pagi - 1.00 petang
Ahad - Tutup

Sekian....
Thanks for reading :)

No comments:

Post a Comment