Skip to main content

Yusuf Taiyoob Kota Damansara - Hajat Tak Kesampaian...

Salam 11 Ramadhan..

Allah sudah hari ke-11 ye..
Adakah matlamat Ramdahan kali ni telah tercapai atau masih sama aje macam bulan-bulan terdahulu?
Jom muhasabah diri :)

Okay, 
Bukan nak bagi tazkirah Ramadhan pun entri ni. Just nak share lawatan ke gudang Yusuf Taiyyob minggu terakhir sebelum Ramadhan yang lepas (25 Jun 2014).

Kurma Yusuf Taiyoob
Kenapa lawatan? Sebab tak tercapai hajat beli kurma yang diidamkan huhuu... 

Saya berhajat nak beli Kurma Mariami Natural sama macam yang saya beli tahun lepas [klik sini]. Tapi nampaknya jenis tu dah tak dijual dah.. Sebab saya call Yuta tadi, memang diberitahu yang ada hanya Mariami Prima dan Mariami Jumbo sahaja.. :(

Add caption

Memang apa yang saya perhatikan banyak jenis kurma baru yang terpamer kat almari pameran tu.. Pelanggan yang datang pun memang ramai sungguh.  Nak ambil gambar kurma di display cabinet pun susah sebab ramai pula yang berkumpul depan tu untuk ambil gambar.. 

Disebabkan kekangan masa nak berkejar untuk hantar bos ke aiport lepas zuhur tu, masing-masing balik dengan tangan kosong.

Saya tanya adik kat kaunter tu, katanya apa yang ada kat display cabinet tu la sahaja yang ada stok buat masa tu. Silap saya juga dah nak masuk Ramadhan baru nak beli. Sedangkan tahun-tahun sebelum ni awal Syaaban dah borong dulu sebab takut kehabisan jenis kurma yang diminati.

Dan kalau dari segi harga, memang saya perasan setiap tahun Yusuf Taiyoob akan naikkan harga.  Jadi tak perlu terkejut :D

Kurma Mabroom & Safawi


Pelbagai jenis kismis
  
Kurma siap pek dalam kotak kecil - sesuai untuk hadiah
 Selain kurma, ada juga dijual pelbagai jenis kismis, figs (buah tin kan?), kekacang macam pistachio, apricot kering dan lain-lain.





Produk terbaru Yuta yang baru kali pertama saya tengok adalah pes-pes, serbuk perencah dan jeruk untuk makanan arab macam serbuk Ayam Tandoori Masala dan pelbagai yang lain.  Tak pernah dengar pun ada. 


Pelbagai pes, pickles..

 Ada juga cuka kurma, pati delima, minyak zaiton dan lain-lain.. Ni pun semua macam produk baru je..

Minyak zaitun, cuka kurma, pati delima etc
 Geng-geng UKPIUB ni masing-masing tertarik nak beli chocodate tapi masing-masing dok berkira-kira juga hihii... sudahnya tak beli jugak.. :)

khusyuk membelek chocodate :)
Saya pun belum lagi membeli tahun ni sebab kononnya nak tunggu juga Kurma Mariami Natural ada stok tapi nampak gayanya terpaksa pergi beli apa yang ada aje lah...

Stok untuk makan sendiri bersahur dan berbuka masih ada banyak lagi.. Ni beli sebab nak bagi orang lain je :)

Macam mana nak pergi gudang Yusuf Taiyoob di Kota Damansara ni?
Actually saya dah share kan di entri lepas [klik sini]

Tapi since saya pernah dapat mesej bertanyakan waktu operasinya, saya dah call untuk dapatkan maklumat..

Waktu Operasi Yusuf Taiyoob Kota Damansara
Isnin - Jumaat 8.30 pagi - 5.30 petang
Sabtu - 9.00 pagi - 1.00 petang
Ahad - Tutup

Sekian....
Thanks for reading :)

Comments

Popular posts from this blog

Resipi : Homemade Takoyaki & Sos Takoyaki/ Okonomiyaki

Assalamualaikum..
Homemade Takoyaki lagi!!

Dalam keluarga besar saya, rupa-rupanya ramai gak yang kenal dan suka takoyaki dan ramai gak yang tak kenal 'apekebendanye menatang takoyaki tu?'

Hihiii...

Kali pertama saya perkenalkan takoyaki yang saya buat ni masa sesi usrah keluarga dirumah saya akhir April yang lepas. Sejak dari hari tu, tak putus-putus pula 'order' homemade takoyaki ni untuk apa-apa event keluarga hehe... addicted!

Setakat ni dah 3 event saya buatkan takoyaki; Hari Ibu, kenduri doa selamat kat Kajang dan Majlis Aqiqah anak buah di Kuala Selangor..

Tapi disebabkantakoyaki maker saya [klik sini] tu hanya ada 18 lubang aje dan lebih kecil dari saiz pasaran.. memang lama la nak menyiapkannya.. kalau ada 2 takoyaki maker ok gak ni hehe...

Acuan nak buat takoyaki (takoyaki maker) saya beli di Lazada aje sebab murah :).. kalau nak beli gak boleh klik sini -> Takoyaki Pan

Saya sekarang nak beli takoyaki pun nak fikir banyak kali.. Walaupun lebih besar dan cant…

7 Tips Merawat Bengkak Susu/ Mastitis Di Rumah - Pengalaman Saya

Assalamualaikum...

Kebanyakan ibu-ibu yang baru melahirkan terutamnya 1st time mother selalunya akan risau tentang masalah
kekurangan susu/ tak cukup/ susu taknak keluar.  Namun begitu, ibu-ibu juga perlu ambil tahu tentang komplikasi lain yang mungkin berlaku seperti BENGKAK SUSU dan MASTITIS.

APA ITU MASTITIS?


Mastitis adalah sejenis keradangan pada payudara yang akan terjadi apabila saluran susu tersekat atau terjadinya infection pada payudara.  Bila terjadinya mastitis, ia akan jadi tersangat sakit pada breast dan mungkin boleh melemahkan semangat ibu-ibu menyusu.

Bagaimana nak tahu simptom mastitis?  Ya, kita kena perhatikan simptom supaya kita boleh ambil tindakan awal. Antara simptomnya adalah : Rasa tidak selesa, sakit, ketulan dan tompok-tompok merah serta panas pada payudaraRasa sakit menyucuk pada nipple semasa mula proses menyusu bayiMula rasa demam dan mungkin menggigil (ada yang panggil bentan)PENGALAMAN SAYA

Pengalaman saya pula, setiap kali bersalin memang saya akan ke…

150++ Idea Bekal/ Bento Untuk Sekolah/ Pejabat

Assalamualaikum..

Sejak dua menjak ni kami dah ada Geng Bekal Ofis (GBO) kat pejabat. Pioneer nya Zue dan Ziera. Bujang-bujang pun bawa bekal gi ofis. Rajinnnn.

Termotivasi dengan kawan-kawan ofis yang sama-sama nak bawa bekal, makin lama makin ramai yang join bawa bekal lunch dari rumah. Sekarang Geng Bekal dah ada Zue, Ziera, Hajar, Zana, Aqilah, Zimah dan saya, Liza ;)

Walaupun lauk ala kadar atau leftover makanan semalam, atau lauk ala kadar je macam telur goreng je.. tapi masih menyelerakan. Jimat pun jimat juga. At least RM4-5 sehari dapat jimat.

Dan masakan sendiri kita lebih tahu kualiti, khasiat, halal dan kebaikannya.

Buat masa ni just buat bekal untuk diri sendiri dulu. Tengah nak adjust masa dan plan arrangement untuk bekal anak & husband juga. Maklumlah pagi-pagi memang sedia ada pun macam lipas kudung menguruskan hal-hal anak sebelum ke ofis. Ni nak tambah lagi another kerja bento/bekal. Memang perlu perancangan yang betul-betul teratur :)

Saya pun dah masuk minggu …