Tuesday 29 December 2009

Aku yang pemaleh (pemalas)..

aku cam maleh nak update 'ummy's pumping journey' tu.. boleh ker? hehe..

mulanya dari last week ler.. dah ler siap tambah malas jadi terkurang pumping session jadi 2 kali jer mase office hour.. kire skip sesi awal pagi pas sampai ofis la.. and petang sebelum balik keje.. memang dasar pemalassss..

additional pemalas nye, boleh pulak EBM aku malas nak label..sudahnya bile nak store dlm freezer..dok ler pikir hari/tarikh/masa ape yer EBM tu.. campur ngan tak tulis dlm buku nota aku pulak.. sudahnye aku agak2 je tarikh nyer mase tulis kat milk storage bag utk simpan dlm freezer..

apesallah aku malas niiiii...

semasa aku seorang yg rajin....aku akan..
.
.
.
1) labelkan setiap botol yg berisi EBM dgn masking tape selepas sesi mengepam di office
2) catat dlm buku nota semua aktiviti aku seharian termasuk ape yg aku makan & minum.. tujuannya untuk mengetahui which foods yg dpt banyakkan/kurangkan production
3) catat dlm buku nota tarikh, waktu dan hasil sesi pam
4) pastikan dapat 4 sesi mengepam. kalau waktu kerja dpt 3 kali (means petang tak sempat pam kat ofis), aku akan stop kereta tepi jalan untuk pam sekali. kire 4 kali jugak sebelum sampai umah..
5) slalu2 update kat blog ni..

ermm... adakah aku terlalu busy & penat..
.
.
.
ataupun aku sememangnya pemalas..

p/s:kalau tanye en.suami, die akan kate yg 2nd tu..hihihi...


ciannn Aliff....

No comments:

Post a Comment