Thursday 3 December 2009

Gadjet baru : Mama Patch Ring Sling =D

salam sumerr...

ni aku nak memperkenalkan gadjet baru aku iaitu ring sling produk keluaran mama patch =D..
bende alah ni aku beli kat Fabulous Mom TTDI ari Isnin baru ni tapi baru je sempat posing depan kamera semalam..
"barnsling red ditte" (gambar dari mamapatch)

setelah mencari2, surf sana sini.. akhirnya dapat jugak aku rembat sling ni.. mule2 aku dah survey kat Babyland SS2 tapi ade satu jenis brand ni (tak ingat ape..), tak berapa menarik tapi leh tahan gak rege die.. kupikir2 baik aku carik lain..

so aku dah jenguk2 kat tenet ni jumpe macam2..

slingmemama
snuggbaby
mamapatch
peekaroobaby
ezmama shoppe

1st choice aku mase tu adalah ring sling dari snuggbaby sebab cun2 jer rupe sling die..tapi diorang tgh stop amek order pulak.. 2nd choice adalah sleepy wrap dr ezmama shoppe tapi takut tak reti nak gune pulak..

disebabkan aku cam memerlukan sling ni dengan segera.. nak purchase online amek masa gak.. so tengok2 fabulous mom reseller untuk mama patch, so balik keje terus je gi sana..

nape aku perlukan bende ni?
1) Aliff takmo dok dalam stroller..
dahle kakak Husna kedekut bagi pinjam, kalau letak Aliff pun sekejap je diam pastu start berbunyi daaa.. takmo tido die dalam tu. kalau letak dalam carrier sweet cherry (aku namakan disini as CSC) die mau tido tapi kesian dok terlentok pale die.. so dengan ringsling, aku leh buat cradle hold
Aliff in CSC.. CSC ni dari zaman Husna lagi yer..

2) senang nak kuar masuk baby (banding dgn CSC)
awal2 masuk keje dulu aku memang bawak Aliff dgn CSC. bentang CSC atas katil, letak baby, klip sana sini.. pakai.. selalunye perlu en.suami tolong pasangkan klipkan CSC kat aku. boleh je nak pakai sendiri tapi leceh sikit dan kene pro sket hehe =D
dengan sling, senang nak pakai kat badan dan baby senang masuk/kuar.. but still kene master teknik die.. aku still practise lagi..

3) senang nak breastfeed baby
kalau pakai CSC aku kene bukak semua klip pastu baru leh BF Aliff, dengan sling tak payah kuarkan baby dari sling, terus aje BF. (ni pun aku tengah practise lagi..). dan tak perlu carik kerusi/ baby room utk BF Aliff.. tengah berjalan2 pun boleh =D

btw, tujuan utama aku beli adalah utk nombor 3 tu..

aku tengok kat tenet ni, ade org pro-babywearing ni tapi age gak yang tak suke.. well, ikut pendirian masing2 yer.. kalau aku suke, aku punyer suker lah ehh.. =D


Balik-balik keje terus posing hehe..
Aliff tengah BF dalam sling tuu..

1 comment: