Wednesday 13 April 2011

April's Birthdays..

Cerita ni dah peram lama. Kes malas nak edit gambar hehe..

Birthday makcik saya (adik mak) yg ke-46 pd 1/4 aritu daa.. keluarga kami memang suka celebrate birthday. Dalam setahun mesti tiap2 bulan ade buat kecuali bulan 3 & 11 sebab takde ahli keluarga yg lahir dlm bulan tu. Oo another family member yg sambut birthday bulan April ialah my cousin Fathin, tomorrow daa.. 14/4.. Happy birthday dear =D. Also Jeehan, my another cousin pada 24/4..

Bila buat birthday, kira peluang untuk semua ahli keluarga berkumpul sama2.. dulu2 standard la takat potong kek, makan2.. huha huhaa.. Few years back, ayah saya buat syarat, kene ada pengisian dalam majlis, bukan setakat makan aje..kalau makan aje, die takmo pegi hehe.. so pastu2 pengisiannya kami buat baca yasin/tahlil, kalau sempat, buat solat berjemaah gak..

Saya suka bila keluarga berkumpul ramai2 camni.. best!!





Kek ni saya buat. Kek vanilla buttercake dengan chocolate mousse layer. Try resipi baru. Family saya suka kek coklat je so kalau nak CSI kek pelik2 kompem tak laku hehe.. Sebab last minute, deco pun simple aje.. fresh roses tu pun beli masa on the way nak gi rumah makcik hehe.. cucuk pun dekat parking area rumah die =D..

Ade kes masa buat kek makcik saya ni.. mula buat agak lambat la sebab kami keluar siang tu.. so dekat kol 11 baru start buat.. bila siap bakar, kek tu tak jadi..bantat..so kene buat balik.. masa start bakar balik tu pun dah kol 2.00pagi. husband saya dengan setianya teman saya berjaga sebab kalau tak mesti hangus jadinye..(dah beberapa kali terrjadi). Tapi saya mmg ngantuk gile, mintak husband jaga and kejutkan bile timer bunyi hehe.. sudahnya dekat pukul 4.30 baru boleh tidur..

husband memang selalu jadi 'timer' saya.. berkorban tak tidur supaya kek istri tak hangus.. sangat appreciate okehh..tenkiuuu bebeh..

:: okeh.. baru leh potong kek =DD::

:: roses are red! ::

Okay next family gathering adalah this Saturday di Kajang.. sangat tak sabar sebab nak CSI brownies =D

2 comments:

  1. meriahnye april..hehe.syiok kan kalu kumpul ramai2 gtu.

    cantiklah kek ko.aku kek birthday gni blum pernah try wat.ala2 berat la plak nak try..skil pun takder.tp,one day mmg aku nak jadi terror cam ko.

    aritu aku try wat bun kacang cam ko.tgn aku ni kurang senilah..tak cantik.huhu.tgk ko,da macam roti kat kedai.hehe..tu yang tak masuk blog tu.aku kena try smpi cantik baru masuk blog.keke

    ReplyDelete
  2. ashra: aku pun amek masa nak jadi mahir. start pun dari tak tau mende.. tapi part jahit mmg aku surrender.. tak ade bakat langsung hehe..

    roti tu selalu gak aku buat tak jadi.. yg tak cantek pun aku tak letak dlm blog. pilih yg jadi dan cantik aje =D

    ReplyDelete