Tuesday 23 November 2010

Jalan-jalan dan Berhujan di i-City ;D

Assalamualaikum...

lame pulak tak jenguk sini.. memang kemalasan ya amat melanda... tak tau pun nak tulis ape =D

ok ok.. cuma cerita ceriti last week aje ni..

hari khamis lepas, keluarga abang ipar dan kakak ipar saya datang KL, ade appointment kat IJN. So diorang ber'hotel' kat rumah saya lah kan.. Disebabkan saya dan husband tak cuti raya haji aritu, khamis dan jumaat memang kerja la.. so diorang hanya melepak kat rumah aje.. since diorg nak balik sabtu pagi, husband cadang pergi i-City.. ooo yaaa.. saya tau le korang sumer dah pergi.. cerita basi dokk? tapi saya tak pernah pergi, almaklumlah husband busy ala-ala managing director giteww.. kalau tak disebabkan family husband datang, konpem kami tak jejak i-city tu sampai kesudah..;D

petang jumaat tu memang hujan giler lebat.. even sampai rumah pun masih renyai2 lagi.. husband dah tukar plan gi pyramid (ajeerr?).. hishh, saya tak setuju le.. baik gi IKEA hehe.. so malam tu nampak hujan dah reda je, kitorang pun gi le i-City dalam kol 8malam camtu dengan 2 kereta. sampai seksyen 7, singgah KFC dulu makan sebab semua orang pun dah lapar.. dekat kol 10 lebih gak kot baru masuk i-City..

jalan punye jalan punye jalan..

dalam kol 11.15malam, tengah syok bergambar kat tempat yang ade replika binatang2 tu, dah ada tanda2 nak hujan dah.. so husband ajak gerak balik je.. tengah2 jalan nak cari tempat teduh tu tak sempat berapa langkah dah tiba2 hujan turun mencurah2 lebatnye.. perghhh... semua orang lari lintang pukang!!..

husband dah lari hilang ntah kemana dengan aliff, saya lak terhegeh2 dokong husna jalan cepat2.. almaklumle husna tu dah le berat, tak larat nak lari2 pun. tutup kepala husna dengan ringsling aliff, ummy die kuyup aje lah ;D..

so berteduhlah kami dengan semua umat yg datang i-City malam tu kat kakilima shoplot situ... daripada ramalan saya le.. memang takde gaya hujan nak berenti.

husband?? ntah! saya pun tak tau kat mane.. yg ade ngan saya mase tu, husna dengan famili abang ipar.

nampak adik ipar datang bawak payung, ajak die gi kereta, nasib baik le kunci kereta kat saya (satu kereta lagi tu kereta adik ipar) , tinggalkan husna dengan abang ipar, gi amek kereta, bawak naik gi amek semua2 orang (parking kat open area kat bawah bawah tu).

pastu?? balik daaaa.. sampai rumah dekat kol 12malam..

kesimpulan, misi tak tercapai sepenuhnya.. harus ku ajak husband pergi lagi tour sampai habis.. tak puas hati lorr!!


:: husna with cousins ::














:: chett!! hujan daa ::

:: sebahagian manusia yg berteduh ::

4 comments:

  1. Husna setia dgn bear busyuk dia....
    Masa Liza pi dulu pun hujan. Tak sempat pi tempat dinosour tu pun. :(

    ReplyDelete
  2. liza:
    hujan jugak ye ;D.. lenkali leh gi lagi..

    husna memang dok peluk bear tu kat sana, tapi sampai rumah ntah dah campak ke mana ntah. suka/minat bende sekejap2 je =D

    ReplyDelete
  3. masa aku gi pun hujan renyai2.da alang2 smpi kan,amik je la gambo..tp,time tu takder dinasor n zirafah lagi..hehe.hepi tuk bebudak kan..

    ReplyDelete
  4. ashra: memang sebab budak2 la gi sana sebab lampu2 warna warni tu kan ;D

    ReplyDelete