Wednesday 11 August 2010

:: Wedding ~ Kak Dah ♥ Be Idris ::

Salam...

Cerita lama. tapi disebabkan menunggu BIL, Be Rie dtg kl bawak kamera yg kat kampung tu di tambah pulak dengan takde masa nak edit gambar sebab balik opis je kerja datang tak henti2.. so baru harini nak upload. Tapi Be Rie tak jadi datang pulak psl ada interview kat Tumpat pulak. So gambar2 masa resepsi kat rumah lelaki takde la.. dah copy dlm thumb drive tapi corrupt pulak..

......................................................

Kami sekeluarga balik klate dengan kereta adik ipar. Bertolak Khamis kol 1.30pagi sampai Tanah Merah dalam 9.30 pagi. Aliff & Husna tidur saja sepanjang perjalanan. Kadang2 aje merengek nak susu.

Kami balik klate sebab majlis kawin SIL saya yang sulung, Kak Dah. Ya, yang sulung ye, my hubby adalah yg ke-6 (drpd 7 beradik).. Adik beradik my hubby yg belum kawin just Kak Dah and adik yg bongsu. =D

Tapi tengok cam takde aktiviti cam orang nak kawin aje kat umah MIL saya tu. Ipar duai pun takde lagi.. masing2 kerja. Kompius eden hehe..

SIL pulak die cam blur/buntu tak tau nak mula yang mana satu. Tak keruan hehe.. alaa standard la bakal pengantin camtu kan hehe.. even hantaran pun tak buat lagi haha!! banyak lak tu.. 3 untuk malam nikah, 7 untuk resepsi perempuan, 5 untuk resepsi lelaki. hambek ko!! semua 15 hantaran jadinye.

so nasib baik la adik ipar yg baik ni tolong setelkan semua2 hal hantaran2 + mane2 yang patut cam hias bilik ke.. ala kadar aje la.. sebab alat/kemudahan yg terhad =D.. tapi sorila part kat dapur tu saya tak amek port la.. tumpukan perhatian utk mende2 pengantin ni..

Saya bawak 3 biji kek & 25 biji cupcakes untuk hantaran + potong kek. Actually SIL takmo potong2 kek.. die segan. takpela, hubby pun kata ok, proceed aje la.. bawak kek semata takde topping. hias2 kat kampung. so bawak satu container besar barang2 kek. Saya berterima kasih kat ipar2 saya termasuk MIL & FIL sebab tolong jagakan aliff sepanjang saya buat kerja. Husna saya tak risau sebab die jumpa banyak kawan kat situ so die buat hal sendiri aje..


:: malam akad nikah + hantaran ::

1st time aku dengar org bagi laici/susu tin/gulai utk hantaran. memang kat klate buat gitew =D

:: potong kek. kek tu pun hias kat situ gak. simple aje ::

:: adikberadik & cousins ::

:: anak2 buah ::

:: kek tu hias kat kampung dalam bilik tidur hehe sbb dapur dah penuh org ::

:: ok tak hantaran (except bunga telur) saya buat ? hehe ::


Majlis ni agak simple saja sebab begitula kehendak pengantin nya hehe.. tapi saya buat sedaya yg boleh untuk bagi majlis ni istimewa utk famili especially to my SIL sbb ni majlis kawin dia. Saya tau SIL saya ni banyak berkorban untuk famili & adik beradik die including my hubby.

Syukur alhamdulillah.. semuanya berjalan lancar.. takde masalah. Semoga Kak Dah dan suami berbahagia ke akhir hayat =D..

No comments:

Post a Comment