Monday 8 December 2014

Buku : Perbaharuilah Solat Anda

Assalamualaikum...

Saya doakan agar rakan-rakan sekalian dalam limpah rahmat Yang Maha Esa,,

Entri kali ni agak ringkas aje. Saya just nak share satu buku yang saya rasa banyak manfaatnya especially sebab solat adalah ibadah yang paling utama dan akan ditanya mula-mula masa hari akhirat nanti..

Ramadhan tahun lepas, Alhamdulillah, Department saya menjemput Ustaz Don Daniyal bagi ceramah Ramadhan dan topik hari tu adalah tentang solat.  Rupanya masih banyak yang perlu diperbaiki...

Dan beberapa minggu selepas tu, masa kuliah muslimah hari Jumaat, Ustazah Norhafizah Musa rekomen buku ni untuk dijadikan rujukan.. Buku ni sekejapan aje dah habis. Saya pun mungkin direzekikan Allah untuk dapat jugak beli buku ni.. Masa tu hanya tinggal 2 buah buku terakhir.

Jujurnya saya belum khatam lagi buku ni.. Saya nak bagi review pun tak berani. Cuma sepanjang yang saya baca ni memang menyentuh hati, membuka minda.. Banyak rahsia-rahsia hikmah disebalik solat yang bermula dengan rahsia-rahsia didalam seruan azan, masjid dan lain-lain.. 

Since Ustazah favorite saya rekomen :), so saya pun nak rekomen juga pada kawan-kawan untuk dapatkan buku ni..


Buku ni merupakan terjemahan dari buku asalnya dalam Bahasa Arab. Diterbitkan oleh Al-Hidayah Publication.

Dapatkan buku ni okay :)

Semoga kita dapat sentiasa memperbaiki gred amalan kita dari masa ke masa...
In syaa Allah...


Terima kasih kerana sudi membaca :)

* Jika anda rasa entri ini memberi manfaat buat anda dan orang ramai di luar sana, sila tekan butang LIKE dan dipersilakan SHARE. Semoga ilmu ini dapat dipanjangkan dan menjadi salah satu pencen kubur kita semua.

1 comment: