Friday 20 November 2009

Cari ilmu..dan lagi..

Setelah sebulan dok umah mak mase pantang arituh, aku decide balik umah sendiri kunun2nya nak try jage anak sendiri selama 2 minggu sebelum masuk kerje.. so untuk mengisi masa lapang yang tak berapa nak lapang tu.. aku telah habiskan masa dengan mengulangkaji pelajaran pasal breastfeeding ni.. aku rase mase kat U atau skolah dulu takde le aku studi giler cam nii.. kalau tak mesti score giler dulu hehe..

Ni dua buah buku yang aku beli dari acmamall last year.

pada aku sangat bagus dan..dan.. baguss lah.. ntah, ape nak komen lagi eh..? buku ni cover pasal kebaikan BF, camne BF kat hospital, kat umah, masalah2 yang kemungkinan akan berlaku, BF untuk ibu2 bekerja dll..

Buku ni pulak pasal lactogenic foods untuk ibu2 yang nak increase kan milk production.. aku beli ni mase proses relaktasi Husna.. nanti bile susu cam tak berapa lebat baru selak2 buku ni.. hehe..

Selain dari tu, aku slalu gak lepak kat forum susuibu.com.. cari maklumat berdasarkan pendapat dan pengalaman ibu2 yang dah berjaya BF anak2 derang.. sape2 yang tak proBF memang tak sesuwai lepak situ..karang kene 'fire' ngan ibu2 kat nun..pastu kalau sesape yang jadi ahli baru, kalau ade persoalan, jangan main bukak thread baru.. try search dulu, sebab banyak topik yg dah dibincangkan. nanti berkali2 topik sama, orang buhsan pulaks..

No comments:

Post a Comment