Thursday 24 April 2014

Apa Nak Buat Bila Tertinggal Icepack!!

Assalamualaikum...

Hmm.. working mommies yang breastfeeding pernah tak tertinggal icepack kat rumah...
or maybe terlupa nak bekukan icepack??

Saya memang selaluuu...
:)

Selalunya kalau bawa icepack tapi lupa nak bekukan malam tu, saya tumpang peti ais kat ofis kawan-kawan (sebab kat ofis sendiri dulu takde peti ais, sekarang je ade mini fridge dalam Bilik Pengurusan Bencana)

Kalau memang langsung tertinggal icepack di rumah, ada 2 pilihan yang saya selalu buat :

1. Beli ais kat kantin letak dalam plastik & ikat


2. Cari botol air mineral, isi air (jangan penuh) & bekukan kat peti ais ofis

Pilihan ke-2 tu selalu juga buat kalau outstation kat tempat-tempat yang hotelnya tak sediakan fridge langsung (cth: Fraser's Hill, Cameron Highland etc..) atau hanya sediakan chiller (ni biasanya hotel 4bintang ke atas).  Saya bagi botol mineral yang isinya 3/4 je pada staff hotel suruh simpan dalam freezer..
:D

Tapiii.. kalau tertinggal pam? Huhuhuuu.. saya sanggup patah balik rumah untuk ambil.. 
Sebab nak Marmet tak pandai huhuu...

No comments:

Post a Comment