Tuesday 4 January 2011

1st time outstation & Tahniah untuk kawan2..

Assalamualaikum..

Hari ni hari kedua kat UPJ.. dapat banyak tips dari Dayang pasal what to expect dalam unit ni.. just kene prepare mental kuat sikit.. hemmm... bila sebelum2 ni dapat bos ok, tetibe dapat bos kureng memang akan ade masalah la kan.. tapi rasanya tak setanding bos lama saya lah.. so masih bersyukur..


Hari ni dah dapat arahan untuk pergi confirmatory condition inspection untuk jambatan2 yang dapat rating 4 dan 5 kat Pahang esok dan lusa. Ya, saya harini serius study pasal bridge yer hehe..

Agak nervous sebab ni kali pertama outstation lepas Aliff lahir.. Harap2 Aliff dan Husna ok2 aje =D


Dan...

Hari ni macam gegak gempita dengar kawan2 CFS ada dapat jemputan untuk interview dengan SPA. Masing2 cepat2 nak check status masing2. Rasanya orang SPA pun dah taknak angkat phone pasal agaknya ratus2 orang call harini.. takpela.. saya tunggu surat aje.. (tu pun kalau terpilih la tsk tsk..)

Tahniah untuk semua kawan2 yang berjaya dipanggil untuk interview.. step pertama dah berjaya..alhamdulillah..

Saya doakan kita semua berjaya dengan impian masing2.. buat yang belum dipanggil interview, insyaAllah ada rezeki buat korang.. cuma kita tak tahu bila.. doa dan tawakal lah.. dan bersyukur, sebab walaupun kita CFS, kita masih lebih bernasib baik dari orang yang tiada pekerjaan or pekerjaan tak setanding kelayakan.. syukur syukur..=D

5 comments:

  1. yes u r rite babe!

    btw, good luck ye o/stn esok!! ;p

    ReplyDelete
  2. liza, mudah2an ade rezki.. insyaAllah.. & congrats sbb dh berjaya step pertama.. jgn kecewa walaupon cfs, sbb bak kate ko sendiri, "masih lebih bernasib baik dari orang yang tiada pekerjaan or pekerjaan tak setanding kelayakan"..

    ReplyDelete
  3. hehe.btul ckp ninie tu.aku ni dr grad tau mintak gov..tp nama aku lgsg tak pernah naik tuk intvw pun.tp aku dapat surat pengesahan yg aku ada memohon SPA tiap2 thn.pelik atau mmg takder rezki.hehe

    ReplyDelete
  4. csf tu ape?liza..aku dah takde hati nak keje government..asyik failed exam ptd aje..hahahha..
    tapi terima la stress keje private lak..tapi pape pun Allah is fair..sabar ok.insyaAllah ada rezeki ko.

    ReplyDelete
  5. ija, ninie, ashra & mie : thanks!!
    mie, CFS tu contract for service. kitorang bukan staff tetap la.. aku tak pernah applu ptd sebab takmo pun hehe..

    ReplyDelete