Tuesday, 23 September 2014

Testimoni Pengguna Shaklee Collagen Powder



Assalammualaikum,
Kebelakangan ni banyak sungguh produk yang mengandungi kolagen.. Ada coklat kolagen, minuman kolagen, rumpai laut kolagen dan macam-macam lah.. 

Kenapa tiba-tiba ramai yang sangat prihatin dengan kolagen ni? Apa yang best sangat ?

KOLAGEN DAN KECANTIKAN

Kolagen ni sinonim dengan KECANTIKAN. Dan biasanya kecantikan kulitlah kan.. 75% dari kulit kita adalah terdiri dari kolagen. Dengan mempunyai kadar kolagen sihat yang tinggi akan menjadikan kulit kita lembut, gebu, awet muda, dan kulit yang sihat. 

Tubuh kita memang dah ada kolagen sejak lahir lagi. Itu salah satu sebab kulit baby sangat halus, mulus, lembut, gebu dan lain-lain..

KOLAGEN MEROSOT MENGIKUT USIA

Tapi berita kurang baiknya adalah, kuantiti kolagen merosot mengikut peningkatan usia disebabkan pengurangan pengeluaran kolagen oleh tubuh dan kerosakan pada kolagen sedia ada.

Oleh itu, kulit kita makin berusia akan jadi makin
kusam, tak bermaya, ada wrinkles dan kesan penuaan yang ketara.

BAGAIMANA NAK TINGKATKAN PENGHASILAN KOLAGEN?


Tapi ada berita baiknya pula!! 
Berita baiknya adalah kolagen boleh digantikan dengan beberapa cara yang mana salah satunya adalah pengambilan zat makanan yang seimbang.

Zat makanan yang mengandungi Vitamin C dikatakan membantu penghasilan kolagen yang menjadikan kulit bersinar dan berseri-seri (glowing).

Namun begitu, kita biasanya kurang nak ambil berat hal-hal begini sedari awal. Biasanya bila kulit dah mula bermasalah seperti kulit kusam, berjerawat, jeragat, barulah kita mula sedar dan akan cuba pelbagai produk kecantikan di pasaran. 

Mujur aje ada Shaklee Collagen Powder di pasaran :)

PERBEZAAN SHAKLEE COLLAGEN POWDER BERBANDING JENAMA LAIN?

Kolagen ni boleh didapati dari pelbagai sumber sama ada dari tumbuhan, haiwan darat (cth: ayam, lembu, khinzir) dan haiwan laut (cth: ikan).

Kolagen dari sumber tumbuhan memang amat murah namun kekurangannya adalah kadar penyerapan badan adalah lambat dan kurang berbanding sumber haiwan.

Kolagen dari haiwan terutamanya haiwan daratan pula sukar dibezakan dari aspek halal dan haramnya.

Shaklee Collagen Powder pula sumbernya adalah daripada sisik ikan merah dari laut dalam. Haiwan lautan seperti ikan ni In Syaa Allah semuanya adalah halal. Malah produk-produk keluaran Shaklee sendiri telah pun disahkan halal oleh badan yang diiktiraf oleh Jakim sendiri. Boleh semak sijil halal Shaklee ni.

Shaklee Collagen Powder diperbuat daripada 7 bahan utama (termasuk sisik ikan merah tadi), vitamin B, vitamin C, ekstrak kerang, ekstrak pfaffia dan lain-lain.

Shaklee Collagen Powder memang lengkap sangat dah, turut diperkaya dengan Vitamin C yang dah tentu-tentunya penting dalam pembentukan kolagen dan kulit yang sihat.

TESTIMONI PENGGUNA SHAKLEE COLLAGEN POWDER

Bersempena promosi Collagen Powder bulan ini, saya nak kongsikan disini testimoni daripada pengguna-pengguna Shaklee Collagen Powder yang telah pun mendapat manfaat daripadapenggunaannya. 

Ada yang telah melihat kesan positif seawal 3 hari dan ada juga dalam tempoh masa yang lebih panjang.  Ia bergantung kepada tubuh pengguna masing-masing. 
Kalau anda atau sahabat-sahabat anda ada masalah yang sama seperti pengguna-pengguna di bawah ni, dan pernah cuba macam-macam produk tapi tak berkesan, mungkin anda boleh cuba Shaklee Collagen Powder pula.
Mana tahu, sekali anda cuba, terus nak repeat order, macam kebanyakan para pengguna tegar Shaklee Collagen Powder ini.
Harga yang sangat berpatutan dengan kualiti dan kesan yang cepat dan ketara.

Semoga bermanfaat!! :)
TESTIMONI #1 
Kulit makin bersih tanpa cela. Orang lelaki pun nak mempunyai kulit yang cantik dan sihat :)

TESTIMONI #2 
Kesan jeragat semakin pudar. Kulit terasa lebih lembut dan cerah. Kesan calar, sunburn dah hilang.
TESTIMONI #3
Suami puji kesan jeragat semakin pudar. :D

TESTIMONI #4
Selepas mengambil Shaklee Collagen Powder selama SEMINGGU, telapak tangan yang dulunya selalu kering, kini semakin lembut dan lembab tanpa memakai sebarang losyen.

TESTIMONI #5
Walaupun baru makan Shaklee Collagen Powder selama 3 HARI, dah rasa keberkesanannya.
Kulit makin lembut, kesan jerawat makin pudar, sakit badan dah hilang, bangun pagi bertenaga, mudah buang air besar, gastrik dah hilang, pecah-pecah pada tapak kaki dah hilang.

TESTIMONI #6
Mak beliau berumur 59 tahun, selepas makan Shaklee Collagen Powder, tiada lagi eyebag, tiada lagi pigmentasi, tak cepat penat, sendi pun tak sakit dah.

TESTIMONI #7
Selepas ambil Shaklee Collagen Powder selama 5 HARI, jerawat kurang, kulit semakin licin!! Kulit kaki pun terasa lembut je..

TESTIMONI #8
Selepas mengambil Shaklee Collagen Powder sebanyak 2 kotak, kesan ketara kulit lebih cerah dan tona sekata, lembab, lembut. Jerawat cepat kecut, tumit kaki licin. 

NAK CUBA SHAKLEE COLLAGEN POWDER?

Alhamdulillah.. teruja rasanya melihat perkembangan positif setiap pengguna Shaklee Collagen Powder ni. Anda ingin mencubanya sendiri? Atau ingin menghadiahkannya kepada yang tersayang?

Contact Me for more details!! :)
***********************
PROMOSI SEPT 2014!!
***********************
SHAKLEE COLLAGEN POWDER BUY 6 FREE 1
(SAVE UP TO RM800+)

* FREE MEMBERSHIP *
* FREE POSTAGE *
* FREE 1 BOX OF COLLAGEN *
* MEMBER'S PRICE *
* CASH BONUS *

Promosi sah sehingga 30 September 2014 sahaja.
Cepat-cepat dapatkannya ya!!

No comments:

Post a Comment