Thursday 14 July 2011

Semua orang dalam rumah saya sakit mata hoho...

Ya, seperti tajuk di atas.. semua orang dalam rumah saya (bukan rumah mak saya ye..) sakit mata.. last sekali kelmarin mata Husna dah merah.

Al-kisahnya, sakit mata mula dari Aliff.. ade sekali tu saya tulis pasal Aliff demam (Khamis 30/6) sekembalinya kami dari Kelantan.. esoknya (Jumaat 1/7)) selepas kami bawa Aliff ke klinik tu, mata Aliff banyak tahi mata..melekat tak leh nak bukak mata die.. mula2 ingatkan sebab cuaca panas ke, so biar je dulu.. Balik kerja tengok makin merah pulak mata Aliff, so Sabtu (2/7) pagi2 kami terus ke klinik. memang la sakit mata... Berjangkit dari Atok & Makngah kat kampung Kelantan aritu... ingatkan takde sape yang berjangkit sebab dekat seminggu baru Aliff kene.. so saya buat assumption, Aliff demam sebab nak kene sakit mata..

:: lepas kali pertama ke klinik.. mata Aliff dah kecik sebelah..::

Isnin (4/7) sampai Khamis (7/7) saya outstation di Tampoi & Ulu Tiram, JB. Husband call cakap dia pulak berjangkit sakit mata. Dan Aliff pulak dari sebelah mata dah jadi 2 belah pulak.. haih pening lalat saya dibuatnya.. Balik dr JB memang mata husband dah merah sangat dah.. dan memandangkan Aliff takde rupa cam nak surut sangat, kami bawa balik ke klinik Sabtu pagi tu (9/7).
:: kali kedua pergi klinik.. Aliff dah tak leh nak bukak mata sangat ::

Sabtu tu majlis tunang saudara, tak hadirla kami.. Ahad kenduri syaaban kat kampung saya, wajib la balik.. dan sepanjang masa la husband berkacamata hitam =D.. last2 ade org komplen kat saya nape husband pakai sunglasses masa baca paper.. hehe tergelak jap...baru ku tau ade soksek kat belakang rupenye.. kalau tak pakai karang semua org takut tengok mata die..

:: dah jangkit 2belah mata dah tambah pulak asek berhingus and mata berair ::

:: husband kesana kesini dengan kacamata hitam =D ::

Dan..kesian sangat kat Aliff.. boleh tak bayangkan die main bola sambil mata tertutup? pastu siap duduk depan TV ade rancangan TomTomBak, sama2 sorak lagi tapi matanya tertutup?.. adoi adoi.. kesiannyee..

Sekarang, husband dah kene 2belah mata, Aliff pun 2belah..

Dan kelmarin tengah hari, Husna mengadu mata die dah merah sebelah.. adoi.. tepuk dahi lagi...

Sekarang tinggal ummy aje lom kene.. pening wooo... 3 org sakit mata sudaaa... tak lama la ni...

5 comments:

  1. aku dh 3 hari cuti sbb fahry sakit mata..xkan nk hntr kat umah pengasuh kan. kang kene budak lain gak

    akupon dpt rasekan giliran aku jgk nie,...dh strt pedih2 cm kene tiu ngan angin

    ReplyDelete
  2. alamak..siannye...

    muge2 sume2 cpt la semboh...

    ReplyDelete
  3. nozie: aku pun ade feeling sama gak la... tinggal aku sorang aje pun. silap2 org2 kat rumah mak aku pun jangkit skali..

    ReplyDelete
  4. akish: thanks.. harap semua cepat2 baik.. rasa cam lama sangat dah

    ReplyDelete
  5. alahai..
    siannya..berjangkit2 plak ye.dugaan tu liza.

    mudahan2 semuanya cepat sembuh.mudahan ko tak berjangkit.

    ReplyDelete