Wednesday 27 July 2011

It's my turn.. red eyes (@o@)

Assalamualaikum...
Saya sekarang sedang menghitung hari.... hehe..
Menghitung bilangan hari yang bakal MC..

Sehingga hari ni Rabu 28july, jumlah MC sudah 6 hari.. 3 MC swasta, 3 MC gomen. So baki MC swasta ade 7 hari je and MC gomen baaanyak hari hehe...

Rasanya sepanjang hidup ini la MC terlamaaa yang dah diambil.. selalu selalu tak pernah ambil MC pun. Besok pun saya akan ke PPUM untuk extend MC lagi...

Kronologinya nantila.. nak taip ni pun kabur2 mata saya..
dipendekkan cerita, saya dah berjangkit sakit mata sama macam aliff, husband dan husna. dan nampak gaya macam saya punya jenis paling teruk, highly contagious.

Sakit mata ni namanye Conjunctivitis dan saya punye Viral Conjunctivitis - jenis takde respon pada ubat.. just have to wait and wait.. sampai die hilang sendiri.. and masanye up to 3 weeks (cam my husband).. so tunggu aje la...hehe


Start Selasa lepas 19july mata kiri aje.. Mata kanan baru start merah kelmarin ni.. tu pun dah berusaha bersungguh2 utk elak dr jangkit.. tp dah mata kanan jauhnye sepelaung aje dari mata kiri, mmg susah la nak tepis...;p

Ni gambar baru.. hari ni punye. nampak kurang sikit merahnye. kalau sebelum jumpa pakar aritu, saya sendiri tak sanggup nak belek : semerah saga, mata berair memanjang and tiap kali kesat air kat mata tu nanti ade kesan pink kat tisu (airmata campur darah). scary tak?hehe..


Takpe.. ni dugaan semuanya. Dan saya bersyukur Aliff & husband dah ok and Husna tinggal sikit aje merah kat hujung mata. Syukur syukur...

4 comments:

  1. moga cepat sembuh ye.
    anak2 da kurang sket pun da lea.kalu sama2 peak time,mmg payah gak tu..

    ReplyDelete
  2. Dah sembuh sakit mata Liza? Moga cepat sembuh...

    ReplyDelete
  3. ashra : memang bersyukur anak2 semua dah ok. ni cam pass baton, die tak sama2 peak =D

    liza: belom lagi.. tapi nampak perubahan positif..syukur.. maybe beberapa hari lagi or 1week baru ok sepenuhnya. boring dah ni MC seminggu lebih =D

    ReplyDelete