Friday 8 January 2010

Aliff Rayyan : Kenduri Cukur Jambul??

sebenarnya aku pun tak pasti ape name kenduri ni..
but rasenye lebih terkenal dgn nama cukur/potong jambul.

kenduri ni dianjurkan oleh famili in-laws aku.. dan yang pasti famili aku takde pulak dijemput/dimaklumkan. kenapa??? ntahle..sila tanya en.suami ok..

kenduri ni buat pada hari Sabtu 02-01-2010, sehari selepas kitorang sampai kelantan. (kami sampai Jumaat pagi). My SIL dah siap bake cupcakes.. just tunggu aku untuk menghiaskannya.. cupcakes tu as door gift untuk tetamu yg datang lah..

btw, tetamunya hanyalah orang2 lelaki dari masjid.. takde pulak tetamu perempuan kecuali cousins en.suami yang dok selang satu rumah je dari rumah my PIL (untuk tolong2 lah..). aku tolong hiaskan untuk 30 sets of cupcakes jer.. (1 set ade 2 biji). Aku siap hias 60 biji cupcakes pun kol 2.45am..urrghh aku sudah keletihan wehh... tak larat nak hias untuk extra cupcakes yg ade..
Tengok2 memang betol2 ngam2 yang datang tu 30 org.. kalau lebih..haihhh..

~cupcakes tema white choc red~

~siap ade bekas special ngan riben lagi teww~


Aliff pinjam je baju melayu cousin die Akif..actually dah pegi beli baju baru tapi diorg soh pakai baju tu gak.. ermm.. takpe lah.. ikut jerrrkk.. cam mithali ler nih.. =D


~aliff rayyan in red~

majlis dimulakan dengan solat hajat beramai2 kat ruang tamu tu.. pastu ade sesi 'belah mulut' dengan kurma & air zam-zam ngan potong jambul. dah sudah tu semua tetamu bangun and berselawat ke atas Rasulullah sambil Aliff dibawa mengelilingi semua tetamu. ade beberapa kali tawaf lah..bergilir2 dari pak imam (ye ke? ntah ehh..), en.suami, ateh, tok nik & sorang lagi (sori,aku tak kenal ok..=D). dah sudah tu, ade bacaan doa..


~tetamu yang datang~


~'belah mulut'. aliff baring dalam 'kapal' yg dibuat dari kain pelikat~


~aliff yang lena~


~tok nik potong jambul aliff~


~selawat time~


~en.suami, adakah anda terpaksa?? hihi. en.suami wakil tema cokelatt~


~tok nik ngan aliff~

selesaii.. baru start hidang makanan.. cepat giler aku rasa diorg makan.. mula hidang makanan kol 2.35pm giteww, kol 2.50pm semua tetamu dah balik..uishshh lapo kot heheh..


~baru nak mula hidang makanan~


~tetamu daaaahh balikkk...~

Aliff alhamdulillah takde meragam masa majlis.. lena je.. aku dah pastikan sebelum majlis die minum kenyang2 dulu..hihi..


~aliff & ummy : wakil tema merah~

~husna : wakil tema cokelatt~

No comments:

Post a Comment