Thursday 19 November 2009

Pam oh Pam

Harmony vs Pump in Style Advance (PISA)..

Aku ade dua2 pam brand Medela ni. Aku decide mase masuk keje Selase baru ni, aku akan pikul PISA gi opis, Harmony dok umah untuk standby time Aliff tido takmo minum. Baru dua hari dok ofis pam guna PISA, rase tak besh pulak.. rase B cam tak kosong sepenuhnya. Semalam balik umah rase engorged kat B kanan. tak penah2 B kanan bermasalah. Mase pantang pun B kiri yang kene mastitis. Semalam dah rase nak demam pulak pasal B engorged ni. Berbiji2 vitamin C aku telan + minum air banyak2 untuk redakan rase demam tu..

So arinih aku bawak dua2 pam, Harmony ngan PISA. Tapi aku memang prefer Harmony dari PISA lah.. maybe nak kene bagi mase untuk sesuaikan diri dengan PISA.

hmm tak tau lah...

aku nyer PISA

akunyer Harmony


Harmony punye parts muat dalam tupperware kecik jer..besh kan =D

6 comments:

  1. before nie aku guna harmony nie best jgk la..nk bwk mane2 pon senang.
    bile gune spectra mule2 aritue mcm tak produktif sgt, tp bile dh 2wks nie rase mcm ok plak. baru nk serasi kot liza pam tue dgn kita
    skang pblm aku, susuku adalah agak cair. kena pam lame2 baru dpt yg pekat itu.
    =D

    ReplyDelete
  2. tu le pasal.. dah le berat nak pikul PISA tu..kurang produktif pulak hehe..lom 'masuk' lagi ngan badan..

    nozie,
    susu awal yg kuar (foremilk) memang cair, cam air sikit color die. tapi tu ade banyak protien (kalau tak silap), yang last2 tu pekat sikit (hindmilk). tu banyak kandungan lemak yg akan buatkan baby kenyang. tu sebabnye kalau feed baby kene bagi die sampai die dapat hindmilk tu.. kalau tak sekejap2 die rase lapar sebab dapat foremilk aje.. memang normal tu =D

    ReplyDelete
  3. ibu-ibu aku nie tak reti sangat pasal produk2 pam nie.. so leh suggest yg mana lagi ok tak. mandela or avent or spectra. tgh survey2 nih. bengong kpaler tak tau nk beli yg maner =p.. ehehehe.. btw liza conratss yer.. tak tau pon ko dh dpt baby lg satu.. chomelll sgt.. Aliff dh brapa kg skrg?? mcm besar jer...

    ReplyDelete
  4. yani,
    bukan mandela la.. medela.. marah kang sedare mare nelson mandela hihi..

    pasal pam tu, aku takleh komen avent sbb tak pernah guna. aku pernah gune spectra, medela ngan pam hon mamak tu hihi..
    spectra aku dah let go kat org lain.
    ok tak ok tu bergantung pada tujuan ko beli pam.

    btw, Aliff Rayyan last week timbang 5.4kg.
    thanks

    ReplyDelete
  5. yani,

    aku pakai spectra 3 ok la, cumenye aku rase nk adjust power tue susah siket. betol tak liza?? kalu beli mahal main tekan2 button je..

    kalau ade rezki lebey, nk jugak la invest kat medela plak..hehe

    liza..aliff dh 5.4kg?? tembam jgk cam fahry..best kan peluk bby tembam!!

    ReplyDelete
  6. nozie,
    spectra 3 nak adjust power cam ketat sket kan.. aku let go pam ni bukan sebab tak besh but susah sket nak cari plug point mase kat opis lame dulu sebab aku exclusive pumping dolu (time Husna). so aku beli PISA sebab leh guna manual, bateri, letrik & dlm kereta.dolu medela freestyle (FS) tak kuar lagi..kalau tak aku rembat FS je

    aliff dah 5.4kg (arituh lar..) memang shedap pagang Aliff kalau banding mase Husna dulu.. sebab Husna kecik je, kene lebih berhati2 le =D

    yani,
    pam ikut kesesuaian badan masing2.. kalau boleh try la pam2 yang ade baru beli.. cam medela, kat lactaequip (kat ampang) leh try semua pam die.. tapi sekarang tgh preggy tak sesuai la kot nak try.. mungkin mase pantang la leh try..tapi kalu ko tanya aku memang aku peminat medela la.. so jangan tanya brand lain..
    pe kate ko tengok fourm susuibu.com. ade bincang pasal pam2 ni..

    ReplyDelete